loading...

Delta Tourism

مجله دلتا

بازدید : 208
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

داستان‌ هايي راجع به كلبه وحشت انزلي وجود دارد كه شايد براي شنونده كمي ناباورانه به نظر برسد، اما در نهايت با پيدا شدن اجساد قربانيان در اين مكان، پليس، تردد در حوالي كلبه و جنگل هاي اطراف را ممنوع اعلام كرد.

مقاصد گردشگري سياه در ايران

چندي پيش طي يك مقاله با عنوان گردشگري سياه چيست؟ اين شاخه از گردشگري را معرفي و به طور كامل به آن پرداختيم. همچنين توضيح داديم كه در چه مكان هايي مي‌توان آن را تجربه كرد. به علاوه اينكه برخي معتقدند اين نوع بازديدها در صنعت گردشگري خيلي هم بد نيست و بلكه كلي هم هيجان انگيز است. مقاصدي كه يا مرگي در آن ها اتفاق افتاده و يا به نوعي به آن مربوط مي‌شود. امروز مي‌خواهيم به شما بگوييم تعدادي از اين مكان ها زير گوش خودمان است مقاصد گردشگري سياه در ايران كه آشنايي با آن ها برايتان جالب خواهد بود. با مجله دلتا همراه بمانيد.

گردشگري سياه در ايران

گردشگري سياه در ايران

تعدادي از جاذبه‌ هاي ديدني و مكان هاي مرموز و ترسناك در ايران وجود دارند كه بسيار هم عجيب و پر از سوالات بدون جواب هستند. با اينكه آن ها به عنوان مقاصد گردشگري سياه ايران معرفي شده‌اند. بهتر است يا آنجا نرويد و يا اگر نتوانستيد خودتان را كنترل كنيد، حتماً به كساني اطلاع دهيد كه كجا مي‌رويد و تا جايي كه ممكن است شب را به هيچ عنوان نمانيد. اگر اهل ماجراجويي و سفرهاي ترسناك‌ هستيد و دنبال مقصد مناسب سفرتان مي‌گرديد، ليست زير را مطالعه كنيد.

گردشگري سياه

كلبه وحشت انزلي

كلبه هاي وحشتناك هميشه مورد استقبال سازندگان فيلم هاي ترسناك بوده‌اند. كلبه هايي كه قاتل يا قاتلاني در آن ها دست به كشتن ساكنين تازه از راه رسيده مي‌زنند و يا موجودات غير ارگانيك به جان مسافران راه گم كرده و سكني گزيده در اين كلبه ها، مي‌افتند. جالب اينكه سرانجامي هم جز مرگ براي كساني كه در صدد ماجراجويي در اين كلبه هاي جنگلي بر مي‌آمدند، نداشت. حالا كلبه وحشت ايران كجاست؟ اين را بگويم: بين انزلي و صومعه سرا در دل جنگلي مرموز و اسرار آميز با نام هفت دغنان، چنين كلبه‌اي را خواهيد يافت! جايي كه حتي محلي ها هم شب در اين جنگل نمي‌مانند، چه رسد به كلبه!

مقاصد گردشگري سياه در ايران

منع تردد توسط پليس

داستان‌ هايي كه شايد براي شنونده كمي ناباورانه به نظر برسد، راجع به كلبه وحشت انزلي وجود دارد كه در نهايت با پيدا شدن اجساد قربانيان در اين مكان، باعث شدند پليس، تردد در حوالي كلبه و جنگل هاي اطراف را ممنوع اعلام كند. بررسي منع تردد در منطقه از سال 1365 آغاز شد. از همان زمان كه 4 پسر براي آنكه از راز اين خانه سر در بياوردند و منبع وحشت را بيابند، براي ماجراجويي به آنجا رفتند.

معلوم نشد كه چه اتفاقي آنجا مي‌افتد كه 2 تن از آن ها فرار مي‌كنند. فرداي آن روز جنازه يك نفر ديگر را در كلبه پيدا كردند كه از شدت ترس قلبش ايستاده بود. با جستجو براي يافتن نفر چهارم او را در كنار درختي در جنگل در حالي كه ديوانه شده بود پيدا كردند. او هيچگاه به حالت اول باز نگشت.

مقاصد گردشگري سياه در ايران

درِ كلبه پلپ مي‌شود تا اينكه 4 دختر جوان براي آنكه به ديگران ثابت كنند اين داستان ها دروغ است 3 سال بعد از آن ماجرا، دور از چشم ديگران به كلبه رفته و از در پشت آن وارد مي‌شوند. دو روز بعد افراد بومي دختري را كه از وحشت در جنگل مي‌لرزيد، پيدا كردند. او از شدت ترس زبانش بند آمده بود و فقط به كلبه اشاره مي‌كرد. وقتي كه مردم براي كمك به آنجا رفتند آن دو دختر ديگر را با چشماني باز كه به يك نقطه مشخص خيره شده بودند، سكته كرده يافتند. دختر اول هم بدون آنكه سخني بگويد چهار روز بعد خودكشي كرد.

درياچه گنج تكاب

يكي از گردشگر پذيرترين منطقه‌هاي ايران مجموعه تاريخي تخت سليمان است. يكي از مقاصد گردشگري سياه در ايران. در شهر تكاب قرار دارد و بناهاي باقي مانده از آنجا مربوط به دوران ساسانيان است. و شايد هم قديمي تر. در اين مجموعه، درياچه‌اي آرام و زيبا وجود دارد كه هرگز نبايد به آرامش آن اطمينان كرد. اينجا يكي از وحشتناك ترين جاذبه‌ هاي گردشگري است به طوري كه هر كسي كه در آن شنا كند او را مي‌بلعد. گويا دستي از زير درياچه شناگر را فرو مي‌كشد.

درياچه تكاب

همين راز و رمزي كه در اين درياچه است، گردشگران بسياري را از سراسر جهان به اينجا مي‌كشاند. تابلو هاي متعدد شنا ممنوع در اطراف آن مي‌بينيد. مي‌گويند در كف درياچه گِل آتشفشان وجود دارد و افرادي را كه براي شنا داخل اين درياچه مي‌شوند، مي‌بلعد. آن ها غرق نمي‌شوند چون هيچ گاه جسد آن‌ ها پيدا نمي‌شود. بلعيده مي شوند!

دليلي كه باعث شنا كردن در اين مكان مي‌شود خرافه و يا داستاني است كه در مورد آن وجود دارد: مي‌گويند حضرت سليمان عصايش را در اين منطقه به زمين كوبيده و اين درياچه به وجود آمده است. در دوران مختلف هم مردم و پادشاهان سكه‌ ها و طلاهاي زيادي را داخل اين درياچه ريخته‌اند و هوس پيدا كردن اين طلاهاست كه گردشگران را به كام مرگ مي‌كشد. درياچه گنج قاتل.

تكاب تخت سليمان

دره ستارگان قشم

جاذبه اي بيش از 2 ميليون سال پيش در قشم به وجود آمده كه دره ستارگان نام دارد. عجيب‌ ترين جاذبه‌ هاي گردشگري كه بوميان معتقدند از برخورد شهاب سنگ با اين منطقه به وجود آمده و به همين دليل نامش دره ستارگان است. آن ها مي‌گويند در اين دره صداهاي عجيب و غريب زيادي شنيده‌ مي‌شود. بعيد نيست مربوط به رفت‌ و‌ آمد موجودات فضايي باشد كه مي‌توانند با ارواح و جن ها ارتباط برقرار كرده و حرف بزنند. هرچند محققان مي‌گويند اين صداها مربوط به پيچيدن باد در دره است، با اين وجود اينجا يكي از مقاصد گردشگري سياه در ايران بوده و خيلي هم پر تردد است.

دره ستارگان قشم

قلعه آدم خوار اردبيل

قلعه اي 3000 ساله در كوه بويني يوغون اردبيل وجود دارد كه به قلعه آدم خوار معروف است. هر فردي كه وارد اين قلعه مي‌شد هرگز بيرون نمي‌آمد. مي‌گويند به دليل ديوار هاي 300 متري است كه هركس گرفتار هر بلايي در آنجا مي‌شده نمي‌توانسته از ديوار بالا بيايد و جانش را نجات دهد. اين قلعه متروكه يك جاذبه گردشگري اسرار آميز است و بوميان مي‌گويند برخي هم كه از ديوار قلعه بالا مي‌رفتند به پايين پرت مي‌شدند و بعد از چند روز گرسنگي و تشنگي مي‌مردند.

قلعه آدم خوار اردبيل

كوه هاي خلج در مشهد

در شمال شهر مشهد، روستايي به نام مغان وجود دارد كه بخش ياز آن را كوههايي عجيب پوشانده به آن جنگل هم گفته مي‌شود. بومياني كه از آنجا سفر كرده‌اند علتش را اين گونه تعريف مي‌كنند كه همين كه آفتاب غروب كند، صداهاي ناله و گريه و فرياد وحشتناكي از اين مكان بلند مي‌شود. به همين دليل است كه بسياري از ساكنان مغان محل زندگي خود را رها كرده و از آنجا رفته‌اند. اكنون موجودات نامرئي و به قول خودشان «از ما بهترون» در اين منطقه و بين همين كوه ها ساكنند.

كوه خلج مغان

تالاب ارواح نوشهر

در نوشهر يكي از وحشتناك‌ ترين درياچه‌ هاي ايران قرار دارد. درياچه ممرز. ميان جنگلي انبوه كه سكوت وهم‌ آلودي بر آن حاكم است. مه آنجا پراكنده است. درخت‌ هاي خشكي كه از آب اين درياچه سر بيرون آورده‌اند، كاملاً شبيه به دست‌ هاي خشك شده‌ است. آمده‌اند تا طعمه اي را شكار كنند. به دليل وحشتي كه سراسر اين درياچه را گرفته، و غير از ماجرا جويان كس ديگري به آن سر نمي‌زند، بكر مانده وَ يكي از مقاصد گردشگري سياه در ايران شده است.

تالاب ارواح

شب ماندن در اين مكان امكانپذير نيست، نه تنها هيچ امكانات رفاهي در اطراف اين درياچه وجود ندارد، بلكه هيچ گردشگري ريسك شب ماني در يك همچين مكان دهشتناكي را به خود نمي‌دهد و همه معمولاً به نوشهر باز مي‌گردند.

باغ سنگي كرمان

تنها باغ سنگي در كل ايران، باغ درويشخان كرمان است كه درخت‌ هايش ميوه سنگي دارد. در سيرجان قرار دارد. درختان خشكيده آن در يك برهوت بياباني واقع شده و صداي پيچيدن باد بين شاخه ها و حركت طوفانك هاي كوچك روي خاك، صدا هاي ناشناخته اي هم در سرتاسر اين باغ به وجود مي آورند. حس دلهره و تشويش از همان بدو ورود، تمام وجودتان را در بر مي‌گيرد.

سرگذشت باغ چنين است كه صاحب كر و لال آن كه درويش خان نام داشته، درخت‌ هاي خشكيده‌ را در اين خاك كاشته و ميوه ها هم ثمره دست اوست. ۱۰۰۰ متر زمين كه به يكي از مكان‌ هاي وحشتناك براي علاقمندان به گردشگري سياه تبديل شد.

باغ سنگي درويش خان

كوير ريگ جن

يكي از مخوف‌ ترين نقطه‌ هاي ايران كه مي گويند گويا با ارواح و شياطين تسخير شده، كوير ريگ جن است. يك دشت كويري كه اگر كسي براي سفر و ماجراجويي تنها به آنجا رفته هيچگاه برنگشته است. منطقه اي كه پر از باتلاق‌ هاي نمكي است و چاه و چشمه اي ندارد. هرچند برخي طبيعت‌ گردان و كوير نوردان معروف، قصد پيمودن عرض آن را داشتند اما چون از منطقه اي كه آن را مثلث برموداي ايران ناميدند، ناگهان بي‌ سيم‌ هاي‌شان از كار افتاده و حتي با ماشين‌ هاي همراه‌شان هم نتوانستند ارتباط برقرار كنند، راه‌شان را ادامه نداده و برگشته‌اند.

كوير ريگ جن

البته كارشناسان و بسياري كويرنوردان حرفه اي معتقدند گذشته از آن مثلث برموداي اين كوير، آنهايي كه رفته و برنگشته اند به خاطر اين است كه روي باتلاق ها را لايه اي از شن گرفته است و ناگهان مسافر يا كويرگرد را به كام خود مي‌كشد. اگر راهنما هاي بومي و راه بلد نباشند ممكن است هر اتفاقي بيفتد كه منجر به مرگ شود.

قبرستان جن‌ها چابهار

يكي از مقاصد گردشگر سياه «جن سنط» چابهار و يك گورستان است. اما نه فقط يك گورستان معمولي، بلكه اينجا گورستان جن هاست. گورهايش روي صخره‌هاي بزرگ با شكل‌ هايي عجيب حفاري شده‌اند. فضاي سرد و وهم برانگيزي دارد. مردم معتقدند از وقتي اين گورها اينجا بوده كه انسان توان كندن اين صخره ها را نداشته است، و اين گورها به وسيله موجودات غير ارگانيك ساخته شده‌اند. مي‌گويند شب ها دقيقاً صداي شيون و زاري اجنه براي مردگانشان به وضوح شنيده مي‌شود.

قبرستان جن ها

پرآو، غار قاتل

غاري تاريك و ترسناك به نام «پرآو» در كرمانشاه وجود دارد كه انسان ها را مي بلعد. چندين غارنورد به اين غار وارد شده و جانشان را از دست داده اند. نام غار قاتل به همين دليل روي آن گذاشته شده است. چيزي كه باعث مي شود در اين مكان حسابي رعب و وحشت را حس كنيد اين است كه جنازه دو تن از غارنوردان هنوز داخل غار است. يكي از بزرگ ترين غار هاي عمودي دنيا. تاريك و عميق. هر چند اينجا يكي از مقاصد گردشگري سياه در ايران است اما خوب است بدانيد بوميان تا آنجا كه مي‌توانند ديگران را از رفتن درون اين غار منع مي‌كنند و بهتر است شما هم سراغ آن نرويد.

غار پرآو غار قاتل

حرف آخر

علاوه بر مواردي كه گفته شد، كشور ايران جاذبه هاي ديگري هم براي گردشگري سياه دارد. مانند گورستان انسان هاي بي دهان، كول خرسان، خرابه هاي پرقصه، گورستان ايستاده كودكان و ده ها جاذبه وحشتناك ديگر. مكان هايي وهم آلود كه با وجود داشتن افسانه ها و سوال هاي بي جواب و قصه هاي ناباورانه‌شان بسيار مشهور شده اند. سفري هيجان انگيز با چاشني ترس كه شايد آدرنالين خونتان را به قدري بالا ببرند كه مجذوب آن ها شويد.

داستان‌ هايي راجع به كلبه وحشت انزلي وجود دارد كه شايد براي شنونده كمي ناباورانه به نظر برسد، اما در نهايت با پيدا شدن اجساد قربانيان در اين مكان، پليس، تردد در حوالي كلبه و جنگل هاي اطراف را ممنوع اعلام كرد.

مقاصد گردشگري سياه در ايران

چندي پيش طي يك مقاله با عنوان گردشگري سياه چيست؟ اين شاخه از گردشگري را معرفي و به طور كامل به آن پرداختيم. همچنين توضيح داديم كه در چه مكان هايي مي‌توان آن را تجربه كرد. به علاوه اينكه برخي معتقدند اين نوع بازديدها در صنعت گردشگري خيلي هم بد نيست و بلكه كلي هم هيجان انگيز است. مقاصدي كه يا مرگي در آن ها اتفاق افتاده و يا به نوعي به آن مربوط مي‌شود. امروز مي‌خواهيم به شما بگوييم تعدادي از اين مكان ها زير گوش خودمان است مقاصد گردشگري سياه در ايران كه آشنايي با آن ها برايتان جالب خواهد بود. با مجله دلتا همراه بمانيد.

گردشگري سياه در ايران

گردشگري سياه در ايران

تعدادي از جاذبه‌ هاي ديدني و مكان هاي مرموز و ترسناك در ايران وجود دارند كه بسيار هم عجيب و پر از سوالات بدون جواب هستند. با اينكه آن ها به عنوان مقاصد گردشگري سياه ايران معرفي شده‌اند. بهتر است يا آنجا نرويد و يا اگر نتوانستيد خودتان را كنترل كنيد، حتماً به كساني اطلاع دهيد كه كجا مي‌رويد و تا جايي كه ممكن است شب را به هيچ عنوان نمانيد. اگر اهل ماجراجويي و سفرهاي ترسناك‌ هستيد و دنبال مقصد مناسب سفرتان مي‌گرديد، ليست زير را مطالعه كنيد.

گردشگري سياه

كلبه وحشت انزلي

كلبه هاي وحشتناك هميشه مورد استقبال سازندگان فيلم هاي ترسناك بوده‌اند. كلبه هايي كه قاتل يا قاتلاني در آن ها دست به كشتن ساكنين تازه از راه رسيده مي‌زنند و يا موجودات غير ارگانيك به جان مسافران راه گم كرده و سكني گزيده در اين كلبه ها، مي‌افتند. جالب اينكه سرانجامي هم جز مرگ براي كساني كه در صدد ماجراجويي در اين كلبه هاي جنگلي بر مي‌آمدند، نداشت. حالا كلبه وحشت ايران كجاست؟ اين را بگويم: بين انزلي و صومعه سرا در دل جنگلي مرموز و اسرار آميز با نام هفت دغنان، چنين كلبه‌اي را خواهيد يافت! جايي كه حتي محلي ها هم شب در اين جنگل نمي‌مانند، چه رسد به كلبه!

مقاصد گردشگري سياه در ايران

منع تردد توسط پليس

داستان‌ هايي كه شايد براي شنونده كمي ناباورانه به نظر برسد، راجع به كلبه وحشت انزلي وجود دارد كه در نهايت با پيدا شدن اجساد قربانيان در اين مكان، باعث شدند پليس، تردد در حوالي كلبه و جنگل هاي اطراف را ممنوع اعلام كند. بررسي منع تردد در منطقه از سال 1365 آغاز شد. از همان زمان كه 4 پسر براي آنكه از راز اين خانه سر در بياوردند و منبع وحشت را بيابند، براي ماجراجويي به آنجا رفتند.

معلوم نشد كه چه اتفاقي آنجا مي‌افتد كه 2 تن از آن ها فرار مي‌كنند. فرداي آن روز جنازه يك نفر ديگر را در كلبه پيدا كردند كه از شدت ترس قلبش ايستاده بود. با جستجو براي يافتن نفر چهارم او را در كنار درختي در جنگل در حالي كه ديوانه شده بود پيدا كردند. او هيچگاه به حالت اول باز نگشت.

مقاصد گردشگري سياه در ايران

درِ كلبه پلپ مي‌شود تا اينكه 4 دختر جوان براي آنكه به ديگران ثابت كنند اين داستان ها دروغ است 3 سال بعد از آن ماجرا، دور از چشم ديگران به كلبه رفته و از در پشت آن وارد مي‌شوند. دو روز بعد افراد بومي دختري را كه از وحشت در جنگل مي‌لرزيد، پيدا كردند. او از شدت ترس زبانش بند آمده بود و فقط به كلبه اشاره مي‌كرد. وقتي كه مردم براي كمك به آنجا رفتند آن دو دختر ديگر را با چشماني باز كه به يك نقطه مشخص خيره شده بودند، سكته كرده يافتند. دختر اول هم بدون آنكه سخني بگويد چهار روز بعد خودكشي كرد.

درياچه گنج تكاب

يكي از گردشگر پذيرترين منطقه‌هاي ايران مجموعه تاريخي تخت سليمان است. يكي از مقاصد گردشگري سياه در ايران. در شهر تكاب قرار دارد و بناهاي باقي مانده از آنجا مربوط به دوران ساسانيان است. و شايد هم قديمي تر. در اين مجموعه، درياچه‌اي آرام و زيبا وجود دارد كه هرگز نبايد به آرامش آن اطمينان كرد. اينجا يكي از وحشتناك ترين جاذبه‌ هاي گردشگري است به طوري كه هر كسي كه در آن شنا كند او را مي‌بلعد. گويا دستي از زير درياچه شناگر را فرو مي‌كشد.

درياچه تكاب

همين راز و رمزي كه در اين درياچه است، گردشگران بسياري را از سراسر جهان به اينجا مي‌كشاند. تابلو هاي متعدد شنا ممنوع در اطراف آن مي‌بينيد. مي‌گويند در كف درياچه گِل آتشفشان وجود دارد و افرادي را كه براي شنا داخل اين درياچه مي‌شوند، مي‌بلعد. آن ها غرق نمي‌شوند چون هيچ گاه جسد آن‌ ها پيدا نمي‌شود. بلعيده مي شوند!

دليلي كه باعث شنا كردن در اين مكان مي‌شود خرافه و يا داستاني است كه در مورد آن وجود دارد: مي‌گويند حضرت سليمان عصايش را در اين منطقه به زمين كوبيده و اين درياچه به وجود آمده است. در دوران مختلف هم مردم و پادشاهان سكه‌ ها و طلاهاي زيادي را داخل اين درياچه ريخته‌اند و هوس پيدا كردن اين طلاهاست كه گردشگران را به كام مرگ مي‌كشد. درياچه گنج قاتل.

تكاب تخت سليمان

دره ستارگان قشم

جاذبه اي بيش از 2 ميليون سال پيش در قشم به وجود آمده كه دره ستارگان نام دارد. عجيب‌ ترين جاذبه‌ هاي گردشگري كه بوميان معتقدند از برخورد شهاب سنگ با اين منطقه به وجود آمده و به همين دليل نامش دره ستارگان است. آن ها مي‌گويند در اين دره صداهاي عجيب و غريب زيادي شنيده‌ مي‌شود. بعيد نيست مربوط به رفت‌ و‌ آمد موجودات فضايي باشد كه مي‌توانند با ارواح و جن ها ارتباط برقرار كرده و حرف بزنند. هرچند محققان مي‌گويند اين صداها مربوط به پيچيدن باد در دره است، با اين وجود اينجا يكي از مقاصد گردشگري سياه در ايران بوده و خيلي هم پر تردد است.

دره ستارگان قشم

قلعه آدم خوار اردبيل

قلعه اي 3000 ساله در كوه بويني يوغون اردبيل وجود دارد كه به قلعه آدم خوار معروف است. هر فردي كه وارد اين قلعه مي‌شد هرگز بيرون نمي‌آمد. مي‌گويند به دليل ديوار هاي 300 متري است كه هركس گرفتار هر بلايي در آنجا مي‌شده نمي‌توانسته از ديوار بالا بيايد و جانش را نجات دهد. اين قلعه متروكه يك جاذبه گردشگري اسرار آميز است و بوميان مي‌گويند برخي هم كه از ديوار قلعه بالا مي‌رفتند به پايين پرت مي‌شدند و بعد از چند روز گرسنگي و تشنگي مي‌مردند.

قلعه آدم خوار اردبيل

كوه هاي خلج در مشهد

در شمال شهر مشهد، روستايي به نام مغان وجود دارد كه بخش ياز آن را كوههايي عجيب پوشانده به آن جنگل هم گفته مي‌شود. بومياني كه از آنجا سفر كرده‌اند علتش را اين گونه تعريف مي‌كنند كه همين كه آفتاب غروب كند، صداهاي ناله و گريه و فرياد وحشتناكي از اين مكان بلند مي‌شود. به همين دليل است كه بسياري از ساكنان مغان محل زندگي خود را رها كرده و از آنجا رفته‌اند. اكنون موجودات نامرئي و به قول خودشان «از ما بهترون» در اين منطقه و بين همين كوه ها ساكنند.

كوه خلج مغان

تالاب ارواح نوشهر

در نوشهر يكي از وحشتناك‌ ترين درياچه‌ هاي ايران قرار دارد. درياچه ممرز. ميان جنگلي انبوه كه سكوت وهم‌ آلودي بر آن حاكم است. مه آنجا پراكنده است. درخت‌ هاي خشكي كه از آب اين درياچه سر بيرون آورده‌اند، كاملاً شبيه به دست‌ هاي خشك شده‌ است. آمده‌اند تا طعمه اي را شكار كنند. به دليل وحشتي كه سراسر اين درياچه را گرفته، و غير از ماجرا جويان كس ديگري به آن سر نمي‌زند، بكر مانده وَ يكي از مقاصد گردشگري سياه در ايران شده است.

تالاب ارواح

شب ماندن در اين مكان امكانپذير نيست، نه تنها هيچ امكانات رفاهي در اطراف اين درياچه وجود ندارد، بلكه هيچ گردشگري ريسك شب ماني در يك همچين مكان دهشتناكي را به خود نمي‌دهد و همه معمولاً به نوشهر باز مي‌گردند.

باغ سنگي كرمان

تنها باغ سنگي در كل ايران، باغ درويشخان كرمان است كه درخت‌ هايش ميوه سنگي دارد. در سيرجان قرار دارد. درختان خشكيده آن در يك برهوت بياباني واقع شده و صداي پيچيدن باد بين شاخه ها و حركت طوفانك هاي كوچك روي خاك، صدا هاي ناشناخته اي هم در سرتاسر اين باغ به وجود مي آورند. حس دلهره و تشويش از همان بدو ورود، تمام وجودتان را در بر مي‌گيرد.

سرگذشت باغ چنين است كه صاحب كر و لال آن كه درويش خان نام داشته، درخت‌ هاي خشكيده‌ را در اين خاك كاشته و ميوه ها هم ثمره دست اوست. ۱۰۰۰ متر زمين كه به يكي از مكان‌ هاي وحشتناك براي علاقمندان به گردشگري سياه تبديل شد.

باغ سنگي درويش خان

كوير ريگ جن

يكي از مخوف‌ ترين نقطه‌ هاي ايران كه مي گويند گويا با ارواح و شياطين تسخير شده، كوير ريگ جن است. يك دشت كويري كه اگر كسي براي سفر و ماجراجويي تنها به آنجا رفته هيچگاه برنگشته است. منطقه اي كه پر از باتلاق‌ هاي نمكي است و چاه و چشمه اي ندارد. هرچند برخي طبيعت‌ گردان و كوير نوردان معروف، قصد پيمودن عرض آن را داشتند اما چون از منطقه اي كه آن را مثلث برموداي ايران ناميدند، ناگهان بي‌ سيم‌ هاي‌شان از كار افتاده و حتي با ماشين‌ هاي همراه‌شان هم نتوانستند ارتباط برقرار كنند، راه‌شان را ادامه نداده و برگشته‌اند.

كوير ريگ جن

البته كارشناسان و بسياري كويرنوردان حرفه اي معتقدند گذشته از آن مثلث برموداي اين كوير، آنهايي كه رفته و برنگشته اند به خاطر اين است كه روي باتلاق ها را لايه اي از شن گرفته است و ناگهان مسافر يا كويرگرد را به كام خود مي‌كشد. اگر راهنما هاي بومي و راه بلد نباشند ممكن است هر اتفاقي بيفتد كه منجر به مرگ شود.

قبرستان جن‌ها چابهار

يكي از مقاصد گردشگر سياه «جن سنط» چابهار و يك گورستان است. اما نه فقط يك گورستان معمولي، بلكه اينجا گورستان جن هاست. گورهايش روي صخره‌هاي بزرگ با شكل‌ هايي عجيب حفاري شده‌اند. فضاي سرد و وهم برانگيزي دارد. مردم معتقدند از وقتي اين گورها اينجا بوده كه انسان توان كندن اين صخره ها را نداشته است، و اين گورها به وسيله موجودات غير ارگانيك ساخته شده‌اند. مي‌گويند شب ها دقيقاً صداي شيون و زاري اجنه براي مردگانشان به وضوح شنيده مي‌شود.

قبرستان جن ها

پرآو، غار قاتل

غاري تاريك و ترسناك به نام «پرآو» در كرمانشاه وجود دارد كه انسان ها را مي بلعد. چندين غارنورد به اين غار وارد شده و جانشان را از دست داده اند. نام غار قاتل به همين دليل روي آن گذاشته شده است. چيزي كه باعث مي شود در اين مكان حسابي رعب و وحشت را حس كنيد اين است كه جنازه دو تن از غارنوردان هنوز داخل غار است. يكي از بزرگ ترين غار هاي عمودي دنيا. تاريك و عميق. هر چند اينجا يكي از مقاصد گردشگري سياه در ايران است اما خوب است بدانيد بوميان تا آنجا كه مي‌توانند ديگران را از رفتن درون اين غار منع مي‌كنند و بهتر است شما هم سراغ آن نرويد.

غار پرآو غار قاتل

حرف آخر

علاوه بر مواردي كه گفته شد، كشور ايران جاذبه هاي ديگري هم براي گردشگري سياه دارد. مانند گورستان انسان هاي بي دهان، كول خرسان، خرابه هاي پرقصه، گورستان ايستاده كودكان و ده ها جاذبه وحشتناك ديگر. مكان هايي وهم آلود كه با وجود داشتن افسانه ها و سوال هاي بي جواب و قصه هاي ناباورانه‌شان بسيار مشهور شده اند. سفري هيجان انگيز با چاشني ترس كه شايد آدرنالين خونتان را به قدري بالا ببرند كه مجذوب آن ها شويد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 21

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 1003
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 105
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 325
  • بازدید ماه : 197
  • بازدید سال : 3915
  • بازدید کلی : 170805
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه